Właściwa suplementacja
Fot: pixabay.com

Często po zimie zostają nam nadmiarowe kilogramy, których warto byłoby się pozbyć przed nadejściem pięknej pogody i wysokiej temperatury. Nie obejdzie się bez diety i aktywności fizycznej, ale warto pomóc sobie poprzez zastosowanie dobranej do naszych potrzeb suplementacji. Czym kierować się przy wyborze odpowiedniego preparatu?

Zahamowanie nadmiernego apetytu

Jeśli naszym głównym problemem jest zbyt duża podaż kalorii, pomogą w tym tabletki na odchudzanie. Zmniejszenie apetytu możemy uzyskać poprzez regularne stosowanie błonnika, który popity dużą ilością wody pęcznieje w żołądku i jelitach. Warto go stosować mniej więcej pół godziny przed posiłkiem, przez co zmniejszy nam się łaknienie i zjemy mniej. Błonnik znajduje się też w spirulinie – to alga mająca wiele unikalnych właściwości. Oprócz hamowania apetytu ogranicza też wchłanianie tłuszczów i cukrów, przez co normalizuje poziom glukozy we krwi. Spirulina zawiera także fenyloalaninę, która również zmniejsza łaknienie. Ze względu na dobry profil bezpieczeństwa i szereg innych, korzystnych właściwości, każdy może przyjmować spirulinę.

Innym składnikiem preparatów na odchudzanie hamującym apetyt jest chrom, który stabilizuje poziom glukozy we krwi, co zabiega jego gwałtownym spadkom, a z kolei to wydłuża czas po posiłku, w którym czujemy się najedzeni. Oprócz niego także kwas hydroksycytrynowy może zmniejszać łaknienie, oraz hamować aktywność enzymów biorących udział w syntezie tłuszczów. Jednocześnie zwiększa syntezę L-karnityny, która bierze udział w metabolizmie kwasów tłuszczowych.

Przyspieszenie spalania tłuszczu

Popularne suplementy do odchudzania zawierają wiele substancji podkręcających metabolizm, m.in.:

  • kofeina – oprócz pobudzenia znanego nam z picia kawy, zwiększa też zdolności wysiłkowe organizmu,
  • wyciąg z liści zielonej herbaty – usprawnia metabolizm lipidów w organizmie,
  • L-karnityna,
  • wyciąg z zielonej kawy – oprócz efektu pobudzenia, zmniejsza też wchłanianie cukrów z przewodu pokarmowego (dzięki obecności kwasu chlorogenowego),
  • ekstrakt pieprzu kajeńskiego – podkręca termogenezę, czyli wytwarzanie ciepła.

Środki te są skuteczne jedynie w połączeniu z wysiłkiem fizycznym dlatego, jeśli trenujemy, warto włączyć je do swojej rutyny.

Blokowanie wchłaniania tłuszczów i węglowodanów

Oprócz wspomnianych wcześniej składników, czyli spiruliny czy wyciągu z zielonej kawy, w preparatach na odchudzanie znajdziemy też otrzymywany z pancerzy skorupiaków chitozan, który wiąże tłuszcz z posiłku w przewodzie pokarmowym, przez co zmniejsza jego wchłanianie. Z kolei fasolamina zmniejsza przyswajanie cukrów, poprzez hamowanie enzymu rozkładającego skrobię. Te suplementy polecane są głównie dla osób, które nie są w stanie zrezygnować ze swoich nawyków żywieniowych. Pamiętajmy jednak, że mogą one upośledzać wchłanianie niektórych witamin i mikroelementów, dlatego warto pomyśleć nad suplementacją np. witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

Suplementy diety na odchudzanie mogą być bardzo pomocne, ale musi im towarzyszyć zmiana naszych nawyków. Na początku wystarczą niewielkie modyfikacje, typu: regularne godziny posiłków, ograniczenie słodyczy czy przekąsek, lub wprowadzenie spacerów. Z czasem pojawiające się efekty z pewnością dostarczą nam motywację do dalszego działania.

Jak wybrać dobry żłobek dla dziecka?

Poprzedni

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Następny

Zobacz także

Więcej On