Zakup towaru w sklepie internetowym

Konwersja e-commerce to kluczowy parametr służący do analizowania efektywności i skuteczności prowadzonego sklepu internetowego. Na jego podstawie można dowiedzieć się, jaki dokładnie procent użytkowników witryny dokonuje transakcji, czyli finalizuje swój zakup.

Jeżeli firma ma się rozwijać i przynosić zyski, to trzeba zadbać o poprawienie i zwiększenie CTR. Na szczęście jest wiele skutecznych sposobów, które ułatwiają to zadanie.

Co zrobić, aby współczynnik konwersji w prowadzonym sklepie internetowym był coraz wyższy?

Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby jak najwięcej klientów odwiedzających sklep internetowy dokonało transakcji, co przekłada się na realną sprzedaż. Jest wiele sposobów na to, aby zwiększyć współczynnik konwersji, dlatego pora zastanowić się nad tym, co konkretnie zrobić, aby podjęte działania były efektywne.

Skuteczna optymalizacja konwersji przełoży się na poprawienie przychodów i zysków, czyli na szybszy rozwój prowadzonego biznesu. Zadbać trzeba o przyspieszenie ładowania się strony, co zmniejszy procent porzuceń strony przez potencjalnych klientów i rezygnacji z zakupów. Strona musi ładować się w ciągu maksymalnie trzech sekund, w przeciwnym razie wpłynie to negatywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Kolejną kwestią będzie zoptymalizowanie sklepowej wyszukiwarki produktów. Musi ona znaleźć się w dobrze widocznym miejscu na stronie, trzeba też pamiętać o auto podpowiedziach i dodaniu synonimów. Chodzi o to, aby jak najlepiej dopracować wyszukiwarkę, ułatwić użytkownikom witryny znalezienie poszukiwanego przez nich produktu.

Jak zwiększyć konwersję w e-commerce?

Jednym ze skutecznych sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest zbudowanie do niego zaufania. Pomocne będzie między innymi umożliwienie klientom dzielenia się opiniami, co przekłada się na wzrost wiarygodności. Ulepszyć trzeba też sam proces składania zamówienia. Proces zakupowy ma być jak najprostszy, intuicyjny. Zadbać należy o czytelny i przejrzysty interfejs, aby klient nie musiał zastanawiać się, co zrobić, aby sfinalizować zamówienie. Powinno się też umieścić informacje na temat tego, kiedy dokładnie złożone zamówienie zostanie wysłane i jakiej kwoty brakuje do uzyskania darmowej dostawy. W celu zwiększenia konwersji należy zadbać o oprawienie i ulepszenie swojej karty produktu. Istotnymi elementami są unikalna propozycja sprzedaży i czytelne wezwanie do działania. Kluczowe są wysokiej jakości zdjęcia produktowe i dobrze widoczna karta produktu. Pamiętać trzeba o wartościowych i unikalnych opisach produktów, pisanych językiem korzyści. We wzroście konwersji pomoże marketing automation i regularne testy A/B.

Więc informacji o współczynniku konwersji na Fabryka e-biznesu.pl

Właściwa suplementacja kluczem do zrzucenia kilogramów

Poprzedni

Pielęgnacja drzew i krzewów latem – o czym musimy pamiętać?

Następny

Zobacz także

Więcej Biznes