Profesjonalny dobór akumulatora

Sezon zimowy to męka dla akumulatorów samochodowych. Jak wynika z analiz rynkowych, właśnie zimą sprzedaje się najwięcej nowych baterii. Dobrze, gdy ta wymiana jest planowana. Ale często zakup nowego akumulatora jest z reguły koniecznym środkiem po kolejnej awarii podczas uruchamiania silnika. Jak wybrać dobry akumulator do samochodu zimą? Poważny spadek temperatury powietrza bardzo źle wpływa na stan samochodu. Przede wszystkim cierpi silnik, który musi obracać swoje ruchome części w zagęszczonym smarze, ale akumulator też bardzo się zużywa, zaczyna szybko się rozładowywać.

Jako dokonać właściwego doboru akumulatora?

Akumulator to delikatna część zamienna. Kierowcy pamiętają o tym głównie zimą, kiedy samochód musi odpalić w trudnych warunkach. Przede wszystkim trzeba zajrzeć do instrukcji obsługi swojego samochodu. Jeśli producent nie nalega na użycie określonej baterii o określonych właściwościach, jest miejsce na kreatywność. Bezproblemowa jazda samochodem nierozerwalnie wiąże ze sprawnym akumulatorem, jest to źródło zasilania np. rozrusznika, którego celem jest obracanie wałem korbowym. Prędkość wału niezbędna do sprawnego uruchomienia silnika w pojazdach benzynowych to 70 obr./min, w dieslach wymagana jest trzy krotnie wyższa, dlatego bateria musi mieć dużo większe parametry. Przed odpaleniem silnika, akumulator musi zasilić również takie urządzenia jak: pompa paliwa, układ zapłonowy, wtryskowy, komputer sterujący itd.

Jak wybrać dobry akumulator uwzględniając pojemność i prąd rozruchowy?

Aby dowiedzieć się, jaką baterię wybrać, trzeba znać jej wydajność. Akumulator w pełni ujawnia swoją skuteczność w temperaturze +27 stopni C. Przy -18 stopniach C początkowe właściwości są gwałtownie zmniejszone, prawie dwukrotnie. W takim przypadku do uruchomienia silnika trzeba zużyć dwa razy więcej energii niż przy wysokiej temperaturze powietrza. Wskaźnik taki jak prąd zimnego rozruchu oznacza zdolność urządzenia do rozruchu w niskich temperaturach. Wyświetla liczbę amperów, które akumulator generuje dla samochodu w niskich temperaturach, nie obniżając jednocześnie minimalnego napięcia wymaganego do uruchomienia. Zwiększenie tej liczby zwiększa większą moc początkową urządzenia.

W niskich temperaturach ładowanie akumulatora będzie trwać dłużej ze względu na zwiększony opór wewnętrzny. Dlatego w przypadku krótkich podróży energia po uruchomieniu nie będzie kompensowana. Okazuje się, że urządzenie zaczyna się zużywać, ponieważ energia nie jest w nim przywracana. Jeżeli na zewnątrz panuje bardzo niska temperatura bateria posiadająca większą liczbą amperów znacznie sprawniej uruchomi silnik samochodu.Trzeba jednak wiedzieć, że mocniejsze akumulatory są zarówno mniej trwałe i mniej odporne na głębokie rozładowanie. Dlatego warto przestrzegać zaleceń producenta. Można zdecydować się na zakup baterii z większą mocą rozruchową, co zapewni uruchomienie auta.

Niskie temperatury szybko wyczerpują baterię. Im większa pojemność akumulatora, tym dłużej pozostanie możliwość uruchomienia silnika samochodu. Najlepsze akumulatory na zimę niekoniecznie mają wskaźniki maksymalnej pojemności: moc nie powinna przekraczać wartości progowej ustalonej przez producenta dla konkretnego pojazdu. Przy większej pojemności akumulator będzie niedoładowany, co szybko pozbawi go wydajności i jego żywotność ulegnie skróceniu.

Pomoc akumulatorowaDobór akumulatora zalecany przez profesjonalistów ze strony https://pomocakumulatorowa.pl, pozwoli dokonać ekonomicznego zakupu i zamontować w swoim samochodzie baterię dostosowaną do jego wymagań.

Firma oferuje nie tylko sprzedaż akumulatorów, ale również ich dowóz pod wskazany adres i darmowy montaż na terenie Poznania i okolic. Dodatkowym atutem korzystania z ich usług, jest bezpłatne sprawdzenie stanu posiadanej obecnie baterii oraz instalacji znajdującej się w pojeździe, również rozrusznika.     

Jaki rodzaj akumulatora wybrać?

  • Kwasowo-ołowiowe obsługowe i bezobsługowe (nie wymagają uzupełniania elektrolitu). Akumulatory przeznaczone do samochodów osobowych bez dużej ilości najnowocześniejszych systemów, odpowiednie do silników benzynowych i Diesla.
  • Bezobsługowe akumulatory AGM i EFB mają standardową konstrukcję akumulatorów kwasowo-ołowiowych, z tą różnicą, że elektrolit jest zamknięty w matach szklanych. To sprawia, że są one bezpieczne i odporne na głębokie wyładowania. Zaletami tych akumulatorów są wysokie prądy rozruchowe, co ma znaczenie w warunkach zimowych, odporność na wibracje, szeroki zakres temperatur pracy. Akumulatory AGM i EFB przeznaczone są do aut z systemem Start/Stop posiadających układ elektroniczny automatycznie wyłączający silnik po każdym hamowaniu pojazdu.

Dodatkowe informacje, które pomogą dobrać akumulator

Skoncentrowanie się na w/w parametrach pomoże wybrać dobry akumulator. Inne ważne informacje, które pomogą w prawidłowym doborze to rozmiar klem i rozmieszczenie biegunów. Może zdarzyć się sytuacja, że bateria będzie posiadała zamieniony plus z minusem, w takim przypadku klemy do nich nie sięgną. W samochodach koreańskich i japońskich trafiają się węższe klemy od standardowych. Inną ważna przesłanką jest długość magazynowania akumulatora, dlatego najlepiej jest korzystać z oferty sprawdzonych sklepów, które specjalizują się w sprzedaży takich urządzeń do samochodów. Tam rotacja akumulatorów jest dużą.

Artykuł przygotowany we współpracy z mobilnym serwisem akumulatorów pomocakumulatorowa.pl, https://pomocakumulatorowa.pl.

5/5 - (2 votes)

Najmodniejsze kolczyki skrzydła

Poprzedni

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji brandingowej?

Następny

Zobacz także

Więcej Motoryzacja