Agencja brandigowa

Działania marketingowe cechują się dużą zmiennością. To, co działało w zeszłym roku, teraz może już okazać się zupełnie nieskuteczne. Jednak kreowanie i utrwalanie wizerunku marki lub danego produktu opłaca się zawsze. Za tworzenie lub ulepszanie marki powinna odpowiadać agencja brandingowa. Czym dokładnie się zajmuje?

Agencja brandingowa vs agencja reklamowa – czym się różnią?

Zacznijmy od rozróżnienia zakresu obowiązków agencji reklamowych od brandingowych. Mimo iż działalność na pewien sposób jest zbliżona, to już specyfika pracy znacznie się różni.

Agencje reklamowe największy nacisk kładą na działania promocyjne, mające przełożyć się bezpośrednio na zwiększenie konwersji oraz sprzedaży. Oczywiście w zakres działań agencji reklamowych wchodzą również kreacje graficzne i projektowanie materiałów nawiązujących do danej marki.

Punkt widzenia agencji brandingowej jest zgoła inny i cechuje się dużo bardziej globalnym podejściem. Działania mają przekładać się na stworzenie przyjaznego i skutecznego wizerunku firmy, dostosowanego do odpowiednio dobranej grupy docelowej. Mówimy tu nie tylko o budowaniu zupełnie nowej marki, ale także o rebrandingu, który ma przekształcić lub poprawić aktualny wizerunek.

Czym dokładnie zajmuje się agencja brandingowa?

Brand design

Projektowanie wizerunku marki to pierwsza z czynności podejmowanych przez agencję brandingową. Podstawą tych działań jest odpowiednio przemyślana strategia, która opiera się na odpowiednio przeanalizowanych cechach, wymaganiach grupy docelowej oraz działaniach konkurencji. Brand design to również nameing, czyli tworzenie nazw firm, produktów oraz usług, a nawet przygotowywanie kompletnych produktów, gotowych do wejścia na rynek.

Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, brand design to często zmiana lub naprawa aktualnego wizerunku marki.

Corporate identity

Identyfikacja wizualna to kolejny krok w działaniach oferowanych przez agencję brandingową. Wyczuwając trendy, oferując nieskończone pokłady kreatywności oraz innowacyjności, specjaliści z agencji proponują rozwiązania brandingowe, które muszą być ściśle powiązane z wcześniej zaprojektowaną strategią. Stworzony w ten sposób branding book będzie punktem wyjściowym do wszystkich późniejszych działań reklamowych.

Wzornictwo i przestrzeń

Namacalną formą działań agencji brandingowej jest to, co dociera ostatecznie do klientów. Nie tylko znaki graficzne czy dobrze dobrane kolory i fonty. Ogromne znaczenie ma sama jakość wykonania, kształty czy faktury. Mówiąc o wzornictwie mamy na myśli nie tylko zaprojektowanie prospektów czy nośników reklamy, ale również ergonomię produktów i sposób ich wyróżnienia w półkach sklepowych.

Czy sam wystrój wnętrza należy zaliczyć do działań brandingowych? Oczywiście! Dlatego najlepsze agencje brandingowe w pakiecie swoich działań zapewnia również projektowanie wnętrz, a w tym punktów sprzedaży, tak aby wizerunek marki w przestrzeni publicznej był spójny z charakterem firmy lub produktu.

Jak wybrać agencję brandingową?

Wybór agencji brandingowej z pewnością jest dużo trudniejszy niż w przypadku agencji reklamowych. Tutaj musimy zatrudnić specjalistów, którzy stworzą całą strategię determinującą każde dalsze działania marketingowe. Dlatego to tak ważne, by wybrać agencję cechującą się podejściem brandingu 360°. Co to znaczy?

W Czteryczwarte Brand Design zespół odpowiadający za projektowanie marek liczy ponad czterdzieści osób! To nie tylko zespół kreatywny, ale także projektanci, rysownicy, art directorzy oraz operatorzy DTP. Więcej informacji o agencji oraz nagradzanych realizacjach znajdziesz na stronie 44branddesign.com

Oceń ten post post

Prawidłowy dobór akumulatora do swojego samochodu

Poprzedni

Top – nieodłączny element każdej stylizacji paznokci

Następny

Zobacz także

Więcej Biznes